A szivárvány színeiben más a világ.
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Translate my website
 
 

Adásunk megtekintéséhez kattints a képre!

Menü
 
Bölcsesség:

 
Szavazz!
Szeretnél meleg szórakozóhelyet/bárt a megyében?

Igen
Nem
Nem érdekel
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Online Rádiók! Katt!

Hírarchívum
Hírarchívum : Botrány lesz? Gyerekek a melegfesztivál plakátján, a "kurucok" készülődnek

Botrány lesz? Gyerekek a melegfesztivál plakátján, a "kurucok" készülődnek

  2008.06.30. 01:08

Három komoly arcú kisgyerek reklámozza az idei melegfesztivált egy nyilvánosságra került plakáton.

A provokatív kampányfelütés, amellyel a rendezvény szervezői a tavalyi melegfelvonulást követő erőszakra próbáltak válaszolni, a BBDO ügynökség munkája. Magyarországon először vállalja fel magáncég ilyen szinten a melegek ügyét. A BBDO reklámügynökség által készített plakáton három komoly tekintetű, hanyagul öltözött, 5-10 év körüli kisgyerek szerepel, alattuk pedig a szlogen: "Gyerekként azért is kiálltál, amiről azt sem tudtad, miről szól. Most Rólad van szó. Magadért kell kiállnod".

Az új plakát hírét publikálták a Velvet egyik blogján, ahol rövid idő alatt számos melegellenes és kevesebb pártoló komment érkezett a bejegyzéshez, köztük ilyenek is: "Egyértelmű a provokáció! Itt valakik nagyon azt akarják, hogy szétverjük a melegfesztivált. Aztán lehet siránkozni, hogy itt van a 'fasizmus'." Mások, akik alapvetően mérsékeltek, a gyerekek szerepeltetését érezték túlzásnak: "És igen, 5 éves gyerekeket hagyjunk ki bármiféle szexuális jelleggel bíró rendezvény plakátjáról."

 

"Aki homofób, annak úgyis mindegy"

A BBDO az első magyarországi magáncég, amely felvállalja egy melegfesztivál képviseletét; eddig legfeljebb médiatámogatók álltak a mozgalom mellé - mondta Tóth Petra, a cég kreatívja, a hirdetés három készítőjének egyike. Az ügynökség, amely maga ajánlkozott a feladatra, a fesztivál szervezőitől kapott egy szlogent - "Egy család vagyunk" -, ehhez kellett kitalálni a koncepciót.

"Nem azért használtuk a gyerekeket, mert a kutya és a gyerek elad mindent, hanem azért, mert a gyerekekre még nem úgy néznek, hogy 'buzi'. Ha egy harmincéves férfit raksz a plakátra, abból buzi lesz" - mondta Tóth Petra. "Arra építkezünk, hogy a gyerekekhez még nem fűzödik előítélet, őket az ember még feltétlenül szereti." A kreatívoknak eszükbe sem jutott, hogy ez a - melegeket célzó - kampány visszafelé sülhet el, és sokakat sérthet a gyerekek szerepeltetése. "Aki homofób, annak úgyis mindegy, hogy mit teszünk a plakátra" - jegyezte meg a szövegíró.

Viccesek még nem lehetünk

A plakát szereplői 5-11 évesek, testvérek, egy ismerős gyermekei. Az anyuka Tóth Petra szerint boldogan állt ki az ügyért, és az elfogadó szellemben nevelt gyerekek is tudják, hogy miben vesznek részt. Sőt, a nagyobbik fiú "el is szomorodott a plakáthoz érkezett internetes kommentek láttán". Arra a kérdésre, hogy vajon a melegeket miért osztja meg a plakát, a szövegíró úgy válaszolt, szerinte az ellenzők saját félelmeiket vetítik előre, attól tartanak, hogy a kampány ellenségeket szerez a melegeknek.

A minisztérium szerint is necces az ügy

A gyermek alkotmányos alapjoga az emberi méltósághoz való jog, emelett a gyermek jogairól szóló ENSZ Egyezmény is rögzíti a gyermek különleges védelemhez való jogát, továbbá a gyermekek védelméről szóló törvény rendelkezései szerint a gyermeknek joga van emberi méltósága tiszteletben tartásához, a bántalmazással és az információs ártalommal szembeni védelemhez – írta az MNO-nak a Szociális és Munkaügyi Minisztérium.

Mint fogalmaznak, reklám-tevékenység során is tiszteletben kell tartani a gyermeki jogokat, ezt erősítik meg nem csak a média törvényben a reklám szabályokra vonatkozó rendelkezések, hanem a reklám etikai kódex is, amely alapelvi szinten rögzíti, hogy a „reklámnak törvényesnek, tisztességesnek és igaznak kell lennie”, emellett „a reklámot társadalmi felelősségérzettel kell elkészíteni.” Az etikai kódex szerint „a reklámozásban követni kell a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit, valamint a közízlést”.

A plakát egyébként a meleg közösségnek szólt, Tóth Petra "kicsit sajnálja, hogy kijutott" a szélesebb nyilvánosság elé. Ettől függetlenül vállalja az üzenetét, és örül, hogy egy hónappal a rendezvény előtt beszédtémává vált a melegfesztivál. "Viccesek még nem lehetünk egy melegplakáttal, mert ott még nem tartunk. Egy hagyományos plakát sem tenné meg a hatását. Egy ilyen hirdetésnek szerintem az a feladata, hogy társadalmi célt közvetítsen, és ennek a plakát meg is felel." A napokban jelenik meg a kampány következő, heteróknak szóló plakátja, ami kicsit egyértelműbben adja át az üzenetet.

Rossz emlék

A Kuruc.infón szintén megemlékeztek az eseményről a "Plakát: gyermekekkel reklámozzák perverzitásukat a felvonuló pedofil buzik" című cikkben. A szélsőjobbos és a tavalyi melegfelvonulás előtt is erőszakra buzdító portál egyik olvasója kiáltványszerű írásában úgy fogalmaz: "Hazafiak, már most készülhetünk a július 5-én minden jóérzésű embert megbotránkoztató, undorító felvonulásuk elleni küzdelemre. Mutassuk meg, hogy nem kérünk ezekből."

Emlékezetes, a 2007-es felvonuláson több tucat ellentüntető vonult kitartóan együtt a melegekkel. A menetet tojásdobálás, átkozódás, kereplőzés és sípolás kísérte útján, majd a felvonulás végén tettleges erőszakba torkolltak az események. Az egyik felvonulót, egy német férfit véresre vertek, és az SZDSZ Új Generáció egyik tagját is megtámadták.

Erőszakra reklámmal

A vitatott hirdetés válasz volt a tavalyi melegfesztivált kísérő erőszakos eseményekre - mondta Steiger Sándor, a fesztivál egyik szervezője, a Pride.hu szerkesztője. "Ez egy buzdító plakát, ami a meleg közösséget akarta megcélozni, hogy a tavalyi atrocitások ellenére jöjjön el, emelje fel a hangját" - fogalmazott. "A gyerekek a maguk igazságáért vehemensen tudnak küzdeni, kiállnak érte. Ezzel akartuk megerősíteni azt az üzenetet, hogy az igazságtalanság, az oktalan bántás ellen fel kell lépni."

Steiger úgy érzi, jó választás volt a plakát, sejtették, hogy lesznek negatív és pozitív visszhangok is. "Akik eddig is pfújoltak, akkor is megcsinálták volna a saját kis cirkuszukat, ha egy hintalovat vagy pöttyös labdát szerepeltettünk volna. Az nem probléma, hogy így megosztja a közvéleményt. Jó a plakát, azért beszélnek róla." http://www.budapestpride.hu

 

Forrás: Hírszerző

 

Látogatók
Indulás: 2007-01-11
 
Google PageRank

A PC-d adatai, amiről

 az oldalt böngészed:

IP

Facebook
Facebook-os profiloddal felvállalva magad, csatlakoznál egy ilyen csoporthoz?
Ha a facebook-on lenne Békési Melegek csoport, tagja lennél?

Igen, ha nyilvános csoport lenne, amit bárki láthat és bárki beléphet.
Igen, ha zárt csoport lenne, amit bárki láthat, de belépni csak engedéllyel lehetne.
Igen, ha titkos csoport lenne, amit a tagokon kívül senki más nem lát a facebook-on!
Nem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A chat-et moderáljuk!
A sértő, obszcén üzenetek töröljük!

Gyalogló chat

Google
WWW Békési Melegek

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?